Citroën DS

V 60. letech stále v čele

V 60. letech stále v čele

Model DS 19 potvrdil v 60. letech svou pověst elegantního a pohodlného automobilu. Po kabrioletu, který byl představen v říjnu 1960, následoval v březnu 1961 první upgrade pohonné jednotky. Výkon motoru se zvýšil ze 75 na 83 k, což zvýšilo maximální rychlost vozu na úctyhodných 150 km/hod. V září 1962 získala DS novou celočernou palubní desku zvýrazněnou světle šedým pruhem, do které mohlo být za příplatek vsazeno autorádio, jako tomu bylo ve voze DS 19 Prestige. Při prvním přepracování přední části v roce 1962 přišel vůz DS o větrací mřížky na blatníku a získal gumové chrániče nárazníku, který také dostal nový tvar. Při tomto faceliftu se také zlepšila aerodynamika vozu, snížila se spotřeba paliva a maximální rychlost se zvýšila na 160 km/hod.

Odyssee-heritageDS-21-CabrioletV říjnu 1965, rok po uvedení DS Pallas v roku 1964, se představila nová DS s výkonnějším motorem se zdvihovým objemem 2 175 cm3, výkonem 109 k a maximální rychlostí až 175 km/hod.! Nový model DS 21 doplnil řadu spolu s modelem DS 19, který byl v prodeji od roku 1955 (jejich jména označovala příslušnou kapacitu motoru). V roce 1967 získala DS novou přední masku, která se okamžitě setkala s velkým úspěchem, ale objevila se i novinka v oblasti bezpečnosti, a to převratné přídavné natáčecí světlomety, které se staly součástí sériové výbavy u špičkových verzí Prestige, Pallas a Cabriolet. Model DS tak řidiči osvětlil vnitřní část zatáčky ještě dříve, než do ní vjel!

Odyssee-DS-19V roce 1968 dostala DS novou černou palubní desku a namísto označení DS 19 nastoupilo označení DS 20. V roce 1969 byla palubní deska už kompletně přepracovaná. Získala tři velké kruhové přístroje a stínítko po celé šířce. V roce 1969 však nastala i velká změna na úrovni motoru. Motor modelu DS 21 s objemem 2175 cm3 dostal elektronicky řízené vstřikování paliva, díky němuž se jeho výkon zvýšil na 139 k a vůz dosáhl maximální rychlost 185 km/hod. Značka DS si více než kdykoliv předtím udržela a posílila svou pozici vůči konkurenci a nadále nabízela ze všech hledisek mimořádně neobyčejný vůz.