C-SportLounge

C-SportLounge

Design

Nové ztvárnění koncepce vozu třídy GT (Grand Touring) zaměřené na zvýšení potěšení z automobilu 

sport-lounge-rear-artKoncepční vůz C-SportLounge, představený  v roce 2005 na frankfurtském autosalonu, nabízí nové ztvárnění koncepce vozu třídy GT (Grand Touring) zaměřené na zvýšení potešení z automobilu. C-SportLounge výrazným způsobem inspiroval inovativní design modelu DS 5.
Jeho originální architektura kombinuje vnější linie, které vytvářejí dojem výkonu a aerodynamiky, s vnitřním prostorem inspirovaným kokpitem letadla pro potěšení řidiče a pohodu tří pasažérů.

Koncepční vůz C-SportLounge okouzlí hned na první pohled ušlechtilým provedením své karosérie. Jeho čisté a zároveň velmi výrazné linie dokonale vyjadřují stylistické rysy značky. Díky své originální architektuře se v něm snoubí „svalnatý“  vzhled, výkon a znamenitá aerodynamika. Široký rozchod kol a zaoblené tvary boků konceptu C-SportLounge vzbuzují dojem sily a výkonu. Dlouhé linie a zaoblené tvary boků konceptu C-SportLounge navozují dojem síly a výkonu. Jsou výrazem snahy o nalezení ideálních aerodynamických vlastností, které jsou silnou stránkou značky. C-SportLounge tak spojuje dynamickou jízdu s vysokou kvalitou života na palubě.

Aerodynamika

 

Optimalizovaná aerodynamika

Zvláštní pozornost byla věnovaná aerodynamice a plynulosti linií, které jsou silnou stránkou značky. Koeficient odporu vzduchu dosahuje úroveň Cx = 0,26 a součinitel Cz vzadu dosahuje 0,02. Těchto velmi dobrých výsledků bylo dosaženo různými technickými prvky společně s designérským a prostorovým řešením:

Po obou stranách nárazníku jsou umístěny rozměrné sací otvory, které přivádí proud vzduchu do podběhů předních kol a vytvářejí virtuální aerodynamický kryt.
Řízený elektromechanický systém v zadní části střechy. Vytvářejí ho miniaturní výstupky (MEMS – micro electro-mechanical systems), které pomocí proudu vzduchu vytvářejí virtuální křidélka a výrazně tak snižují aerodynamický odpor a zvyšují stabilitu vozu ve vysoké rychlosti.
Inverzní mobilní křídlo pod zadní částí karoserie vozu, které je ovládané hydraulickým válcem, zlepšuje charakteristiky vztlaku (Cz) a přispívá ke stabilitě vozu při vysoké rychlosti. Má tři pracovní polohy:
– první „neutrální“ polohu, v níž je křídlo dokonale integrované do stylu zadní části vozu. Tato poloha je používána u stojícího vozu a v městském provozu;
– druhou polohu, která se nastaví při ustálené rychlosti nad 90 km/h a která optimalizuje koeficienty Cz a Cx;
– třetí polohu, která se aktivuje v případě nouzového brzdění pro ještě větší snížení vztlaku vytvořením „opěry“, čímž dochází ke stabilizaci vozu.
Hladká spodní část vozu umožňuje snížit aerodynamický odpor a zároveň vztlak optimalizováním průtoku vzduchu pod vozidlem. Tato schopnost pronikat vzduchem přispívá k dynamice konceptu C-SportLounge, k účinnosti chování vozu a ke zlepšení jízdních vlastností při současném šetrném přístupu k životnímu prostředí.

Interiér

 

Vysoká kvalita života na palubě

Concept-Car_Sport-lounge-interiorLuxusní vnitřní prostor koncepčního vozu C-SportLounge, navržený tak, aby poskytl pohodlí čtyřem dospělým cestujícím, dokazuje předurčení tohoto vozidla pro dlouhé cesty. Atmosféra interiéru harmonicky snoubí kvalitní, měkké a výborně zpracované materiály se spíše klasickým pojetím pracoviště řidiče. Zadní dveře se otevírají v protiběžném úhlu, což u takovéhoto typu vozidla přináší neočekávaně pohodlný přístup. Objemný zavazadlový prostor umožňuje pokojně plánovat i velmi dlouhé cesty.
Uspořádání místa řidiče bylo diktováno hledáním potěšení z jízdy. Řidič je stejně jako posádka nachází ve skutečném kokpitu inspirovaném světem letectví. Tento dojem je zesílen zvláštním řešením kontrolních přístrojů a ovladačů a jejich umístěním. Poloha řidiče za volantem přispívá k potěšení z řízení samotného. Oči řidiče jsou navíc v polovysoké poloze, jež je příjemná a zároveň bezpečná. Sedadlo řidiče je spojeno se středovým panelem, což je výhodné zejména pro ovládání automatické převodovky a klimatizace, jejichž ovladače jsou vždy na dosah ruky bez ohledu na podélné nastavení sedadla. Vše ve vozidle je řešeno tak, aby se mohl řidič plně soustředit na jízdu. Vůz je proto vybaven volantem se sdruženými ovladači na střední pevné části, u nějž jsou umístěny páčky pro řazení rychlostních stupňů.