DS AUTOMOBILES S M.I. 21 ODHALUJE VZHLED BUDOUCÍCH INTERIÉRŮ

• DS Automobiles představila manifest interiéru, který je výsledkem úvah o budoucnosti automobilu.
• Tento nástroj výzkumu, který měl původně zůstat utajen, byl pojmenován M.i. 21 a jeho cílem je vytvořit spojení mezi vizí a projektem. Ukazuje pětiletý plán nezbytný pro vývoj budoucích modelů, které přijdou na trh do konce desetiletí.
• M.i. 21 je ukázkou projektivní vize stylu cestování, jejímž hnacím motorem je jedinečný zážitek z komfortu, elegance a technologie; vize, která je základem positioningu značky DS Automobiles, jediné prémiové značky schopné ztělesnit umění cestovat ve francouzském stylu.
• M.i. 21 byl výjimečně vystaven v Paříži v hale Grand Palais Éphémère během mezinárodního bienále uměleckých řemesel a designu Révélations, které se konalo od 7. do 11. června.
• M.i. 21 odhaluje svá tajemství také na nových webových stránkách DSDESIGNSTUDIO.PARIS. Návštěvníci zde mohou nahlédnout do zákulisí tvorby studia DS DESIGN STUDIO PARIS.
Odhalení manifestu M.i. 21
DS DESIGN STUDIO představuje M.i. 21, jeden ze svých nástrojů výzkumu, který ilustruje vizi budoucích interiérů vozů DS Automobiles.
Tento nástroj výzkumu, který je určen výhradně pro interní použití, konkretizuje společné myšlenky designérských a produktových týmů. Na fyzickém objektu jsou testovány nové koncepty, tvary, technologické novinky, přepracovaná ergonomie a HMI (Human Machine Interface, rozhraní člověk-stroj), stejně jako práce na CMF (Colours, Materials and Finishes, barvy, materiály a povrchové úpravy) pro použití do konce desetiletí.
Manifest je také cenným nástrojem DS Automobiles pro komunikaci s inženýrskými týmy a vyšším managementem skupiny. Slouží rovněž jako tvůrčí podnět pro designéry značky. Na rozdíl od koncepčního vozu přihlíží manifest k určitým právním, výrobním a ekonomickým omezením, aby bylo zaručeno rychlejší zahájení výroby.
V případě manifestu M.i. 21 se značka DS Automobiles poprvé o svou vizi podělila s veřejností během mezinárodního bienále uměleckých řemesel a designu Révélations, které se konalo v pařížské hale Grand Palais Ephémère od 7. do 11. června 2023.
„Révélations je událost věnovaná know-how, uměleckým řemeslům a odborným znalostem jejich tvůrců. Účastníme se jí od roku 2019. Je to příležitost setkat se s publikem, které zajímá avantgarda, krásné materiály, styl, know-how a design. Je zajímavé sbírat jejich dojmy, pocity a komentáře, podobně jako je tomu při testech s odborníky.“
Thierry Metroz, šéfdesignér DS Automobiles
M.i. 21, budoucí vize interiérů DS
Manifest M.i. 21, který vytvořili Thomas Bouveret, interiérový šéfdesignér, Vincent Lobry, vedoucí oddělení designu CMF, a jejich týmy, reinterpretuje zažité principy interiérů vozů budoucnosti pro co nejpříjemnější cestování. Zaměřuje se zejména na:
- světlo
Světlo přispívá k pohodě v kabině, ať už přímo nebo nepřímo. Dodává jednotlivým prvkům lehkost a vnáší do materiálů nový rozměr, stává se nejdůležitějším přispěvatelem ke smyslovému zážitku na palubě, který je adaptivní, inteligentní a propojený s okolím. Kruhy ve dveřích se stávají prstenci světla, které umocňují materiály, jež se zde prezentují.
- objemy
Architektura se mění a nabízí nyní více prostoru. Ten byl uvolněn díky tomu, že se přístrojová deska „vznáší“ a posouvá dopředu. Podlaha je volnější a nově koncipovaná, bez středového tunelu a středové konzoly, prosklené plochy byly zvětšeny, aby nabídly více prostoru, svobody a klidu na palubě. Úložné prostory se inspirovaly od světa nábytku. Jemná rovnováha mezi materiály, hmatovými pocity a rozložením objemů byla uspořádána tak, aby vytvářela pocit pohody.
- zvuk
Zvuk umožňuje mysli během cest uniknout. Přispívá k estetickému uspořádání prostoru pro cestující. Odráží se v něm také akustická kvalita interiéru vozů DS Automobiles. Zvuk je součástí cesty: může umocnit zážitek nebo se vytratit a vytvořit pocit naplnění. Důkladně jsme se věnovali snaze skoncovat s přemírou komponentů v HiFi systémech a ušetřit místo a hmotnost. Koncepce, kterou manifest představuje, je vizuálně přínosnější a zároveň je více v souladu s plynulým, elegantním stylem. Veškerý zvuk byl seskupen do centrálního prvku, který se svým designem, umístěním v kabině a doprovodným osvětlením stává kultovním objektem.
- imerze
Vztah mezi člověkem a strojem byl přehodnocen. Již u modelu DS AERO SPORT LOUNGE, který byl představen v roce 2020, byly zahájeny úvahy o interiérech s méně rušivým a magičtějším rozhraním. Informace byly promítány na bavlněný satén. Zrušení displejů mělo snížit mentální přetížení a redundanci informací. Závod o velikost a počet displejů je výrazným trendem u všech výrobců. Po vypnutí však tyto displeje nemají žádnou skutečnou estetickou hodnotu. Jde o to najít technologii, která poskytne potřebné informace, aniž by to bylo na úkor kvality a půvabu. U manifesta M.i. 21 se testuje inovativní řešení pomocí projekce na pás, který může být neprůhledný pro zobrazení informací, nebo průhledný pro odkrytí materiálů. Jediným ústupkem jsou displeje ve dveřích, na nichž se promítá pohled ze zpětných kamer. Systém se ovládá hlasem nebo pomocí dálkového ovládače umístěného ve středové loketní opěrce.
- umělecký rozměr
Jedním z cílů manifestu M.i. 21 je posunout možnosti personalizace zase o něco dál a nabídnout řešení obohacené o skutečné umělecké dílo. Každý si jej může přizpůsobit svému vkusu. Umělecký výraz je prostředkem k povznesení. Absence reproduktorů uvolňuje prostor ve dveřích. Této zóně byla věnovaná nová pozornost, dosáhlo se přehodnocení některých úložných přihrádek a došlo k novému vymezení většího prostoru určeného k vyjádření know-how. Tento prostor pro umělecké vyjádření je bezprecedentní. Kruhy představují dokonalou geometrii a formu uklidnění. Zvýrazňují a odlišují kabinu, dodávají ji charakteristický a výrazný grafický design.
Otázky pro Thierry METROZE, šéfdesignéra DS Automobiles
- Co je to manifest a čím se liší od koncepčního vozu?
„Manifest je pracovní nástroj, skutečný urychlovač vývoje, který používáme při úvahách o budoucnosti. Fyzicky je to model, který obvykle musí zůstat utajen, protože v sobě zahrnuje mnoho z naší budoucnosti.
Tyto makety jsou spojovacím článkem mezi naší vizí a našimi rozpracovanými projekty. Umožňují nám řídit naši práci a sdílet tento výzkum určený pro značku DS s inženýry a vedením skupiny. Můžeme také provádět testy k měření úrovně jejich atraktivity.
Protože se jedná o interní výzkumný nástroj, naše týmy jej využívají k uvolnění své kreativity, ale zároveň berou v úvahu skutečnost, že většinu prvků musí být možné zavést do výroby. A právě v tom je velký rozdíl oproti koncepčnímu vozu, který má jen malou nebo žádnou šanci na průmyslovou výrobu.
Na závěr chci říci, že velmi důležitým faktorem je čas. U stoprocentně digitálního návrhu je doba od první skici k hotovému modelu méně než šest měsíců.
Manifesty dávají v daném okamžiku našim úvahám pevnou formu o vzhledu budoucího produktu a udávají plán.“
- Jaké je poselství tohoto manifestu a ukazuje, jaký bude interiér budoucího modelu?
„Manifest M.i. 21, který jsme vystavovali na bienále Révélations, je důležitý pro historii společnosti DS Automobiles. Ukazuje na otevřený přístup z naší strany. Sdílíme náš tvůrčí proces a naši vizi se širokým publikem znalců, a to jak z automobilového světa, tak ze světa umělecké řemeslné výroby.
Prožíváme dobu, kdy dochází k historické proměně automobilových interiérů. Pro naše úvahy jsou klíčové nové koncepce spojené s elektrickými platformami, autonomními režimy řízení, nástupem umělé inteligence a především touhou zákazníků po nových zážitcích. Manifest M.i. 21 tyto hluboké změny ilustruje a je pro nás příležitostí podělit se o jedinečnou vizi cestování ve francouzském stylu.”
DSDESIGNSTUDIO.PARIS, zákulisí designu
Manifest M.i. 21 se současně s prezentací na Révélations představuje i na nových webových stránkách DSDESIGNSTUDIO.PARIS.
Stránky DSDESIGNSTUDIO.PARIS doplňují firemní web DSautomobiles.com. Jejich účelem je představovat široké veřejnosti design výtvorů značky, její know-how a spolupracovníky. Zájemci budou moci nahlédnout do zákulisí projektů, jako je manifest M.i. 21. Prostřednictvím exkluzivních rozhovorů se seznámí s vizemi a nadšením těch, kdo se podílejí na designu budoucích projektů značky.
„Chceme široké veřejnosti přiblížit zákulisí, podobně jako když šéfkuchař pozve své zákazníky do kuchyně. Naší hlavní motivací je podělit se o naši vášeň s těmi, kdo naše stránky navštíví a jinak vidí jen část našich návrhů v našich showroomech a příležitostně na autosalonech. Chceme vysvětlovat genezi designu našich koncepčních vozů a sériových modelů. Zájemci zde objeví některé návrhy, které by od designového centra automobilky nečekali.“
Thierry METROZ, šéfdesignér DS Automobiles