April 29, 2019

DS PERFORMANCE POKRAČUJE PO VÍTĚZSTVÍ V ČÍNĚ AKTIVNĚ S PŘÍPRAVAMI NA SEZONU 2019/2020 FORMULE E

DS PERFORMANCE POKRAČUJE PO VÍTĚZSTVÍ V ČÍNĚ AKTIVNĚ S PŘÍPRAVAMI NA SEZONU 2019/2020 FORMULE E

Od té doby, kdy byly otevřeny seriály závodů elektrických vozů konstruktérům, zvítězila technologie E-TENSE DS Performance v různých závodech na celém světě.  Tým konstruktérů DS Performance si připsal vítězství ve všech čtyřech sezonách, kterých se zúčastnil. Po uvedení vozů Gen2 nové generace v páté sezoně potvrdil tým konstruktérů DS  jako jediný reprezentant Francie svou příslušnost ke světové špičce.
Sezona 2018/2019 se vyznačovala výjimečně silným soupeřením, v němž 6 jezdců a stejný počet týmů zvítězil v prvních šesti z celkového počtu dvanácti závodů. V polovině sezony je nyní DS TECHEETAH pouze dva body za vedoucím týmem a Jean-Éric Vergne, který obhajuje loňské prvenství, je v současné době na třetím místě.

Tvrdé soupeření podtrhlo absolutní nezbytnost průběžného vývoje inovativních technologií, které jsou prezentovány na jednotlivých závodech. Protože pohon vozu E-TENSE s výkonem 250kW byl od samého počátku navrhován a vyvíjen v továrně DS Performance ve Versailles u Paříže, inženýři DS  získali mnoho nových poznatků jak při předsezonních testech, tak i ve všech dosud uskutečněných závodech. Pokaždé byla implementována nová zdokonalení technologie.

V současné době DS Performance dokončuje specifikace vozu pro svou šestou sezonu.  “V sezoně 2019/2020 budou platit stejné předpisy jako nyní, takže i v příští sezoně bude možné závodit s vozem DS E-TENSE FE19,” říká Thomas Chevaucher, technický ředitel DS Performance. “Když si však uvědomíme, jak rychle se technologie vyvíjí, a to nemluvím o urputnosti, s jakou probíhá soutěž jednotlivých týmů, je zřejmé, že si musíme i nadále udržet aktivní a cílevědomý přístup, abychom neztratili získanou pozici. Několik posledních týdnů jsme věnovali hodnocení navržených technologických změn v naší konstrukční kanceláři a na simulátoru. Vybrané návrhy byly ověřovány na testovací stolici. Nyní dokončujeme technickou specifikaci našeho vozu pro sezonu 2019/2020, který by se měl objevit na trati v červnu.  Do té doby se soustředíme na výběr materiálů, na optimalizaci součástí motoru, na střídač a převodovku.”

Nové díly budou testovány 2. a 4. dubna na Circuit Calafat u Tarragony ve Španělsku. Za volantem vozů budou Jean-Éric Vergne a André Lotterer. Po změnách, které od loňského roku provedli někteří konstruktéři Formule E včetně DS Performance se nyní Calafat jeví jako jedno z nejlepších míst pro zkušební jízdy, a to zvláště poté, co do tratě byla začleněna šikana a serpentina s brzdicími pásy ve stylu Formule E.