June 13, 2018

JEAN-ÉRIC VERGNE A ANDRÉ LOTTERER, VÝVOJOVÍ PILOTI DIVIZE DS PERFORMANCE

JEAN-ÉRIC VERGNE A ANDRÉ LOTTERER, VÝVOJOVÍ PILOTI DIVIZE DS PERFORMANCE

Divize DS Performance zahajuje v rámci přípravy na sezónu 2018/2019 mistrovství Formule E soukromý vývojový program.

  • Jean-Éric Vergne a André Lotterer jako vývojoví piloti DS Performance zasedli za volant nového 100% elektrického monopostu DS Automobiles na španělském okruhu v Calafatu.
  • DS Automobiles bude jedinou francouzskou automobilkou, která se v příštím ročníku do mistrovství Formule E zapojí.

Divize DS Performance, která se Formule E účastní od roku 2015, se připravuje na revoluci v šampionátu, kterou má projít na konci letošního roku. Francouzský výrobce v rámci blížícího se 5. ročníku nejavantagardnější disciplíny automobilového sportu odhalil 100% elektrický monopost DS E-Tense FE 19, který má být schopný absolvovat celý závod E-Prix bez nutnosti zajíždět do boxů.

DS E-Tense 19 se díky inovativním technickým řešením a intenzivní spolupráci s týmy, které se věnují vývoji budoucích elektromobilů značky, představuje s motorem 250 kW a baterií 54 kWh, novým brzdným systémem a kapacitou rekuperace energie 250 kW.

K programu vývoje nového monopostu DS Performance přispěli i Jean-Éric Vergne a André Lotterer, kteří mají za sebou testovací jízdy na španělském okruhu v Calafatu.

Xavier Mestelan Pinon, ředitel DS Performance: „Náš program Formule E získává dynamiku. I v době, kdy bojujeme o vítězství a tituly v sezóně 2017/2018, pokračuje náš technický tým ve vývoji vozu DS E-Tense FE 19. Technické parametry zvolené pro koncepci našeho nového 100% elektrického monopostu byly při prvních testech potvrzeny jako správné. Nyní začínáme pracovat na vývoji jednotlivých součástí. K tomu potřebujeme zkušené a rychlé piloty a kdo je pro tento účel lepší než ten, kdo je v čele šampionátu.  Dostáváme od pilotů velmi dobrou zpětnou vazbu. Potvrzují, že jsme na dobré cestě.“

Jean-Éric Vergne: „Jsem šťastný, že jsem měl možnost vůz DS-Tense FE 19 otestovat. Ve Fomuli E je čas strávený ve voze omezený, takže je důležité využít všechny možnosti, jak zůstat co nejdéle na trati. Můj současný tým není zapsaný jako výrobní, nevyvíjíme monopost nové generace. Nemohl jsem tedy na návrh divize DS Performance otestovat její příští vůz říct ne.“

André Lotterer: „DS E-Tense FE 19 se řídí neuvěřitelně. Už se nemůžu dočkat, až zasednu za jeho volant. Má lepší přilnavost i výkon, bude radost sledovat, jak se zlepšil, jsem přesvědčený, že časy průjezdu jednotlivých kol se výrazně zkrátí. Chtěl bych poděkovat týmu DS Performance, že mi nabídnul příležitost tento monopost nové generace otestovat.“

Zapojení do mistrovství ve Formuli E je součástí politiky společnosti DS Automobiles, v rámci níž byl představen již vůz DS 7 Crossback E-Tense 4×4 s benzínovým motorem a dvěma elektromotory, jehož celkový výkon dosahuje 300 koní. První 100% elektromobil DS bude představen na pařížském autosalonu a od roku 2025 budou všechny nové vozy DS vybaveny elektromotorem.

www.laurentnivalle.fr _REN5702 _REN4986 _REN4818