July 15, 2022

ELEKROMOBILY DS SE LETOS OPĚT NA BOHEMIA ECO ENERGY REGULARITY RALLY NEZTRATILY

ELEKROMOBILY DS SE LETOS OPĚT NA BOHEMIA ECO ENERGY REGULARITY RALLY NEZTRATILY

• První červencový víkend již klasicky patří Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi. Její pravidelnou součástí je i Eco Energy Regularity Rally Bohemia, což je soutěž pravidelnosti vozidel s alternativními pohony.

• Již pravidelným účastníkem této soutěže je i značka DS s vozy DS 3 CROSSBACK E-TENSE se 100% elektrickým pohonem (výkon 130 k a dojezd na elektřinu 341 km). DS 3 CROSSBACK E-TENSE využívá vynikající francouzské know-how společnosti DS Automobiles v oblasti elektrifikace, díky němuž značka získala čtyři tituly ve Formuli E.

• Od počátku této soutěže značku DS reprezentuje především posádka Zdeněk Trnka a Zdeněk Smolík z týmu STK Okříšky Racing team.

„Pro letošní rok soutěžní tým STK Okříšky Racing team, který zajišťuje administrativní a personální podporu, měl nachystané i překvapení v podobě dámské posádky, která se účastnila ostrých rally v minulých letech. Bohužel pro pracovní vytížení nemohla nakonec tato posádka startovat. Naštěstí se podařilo najít náhradnice v podobě nováčků Veroniky Taterové a Kateřiny Průšové. Že jste tato jména neslyšeli? Ano, děvčata do toho skočila po hlavě a ještě 14 dní před soutěží ani netušila, že nějaká rally pravidelnosti existuje“, říká Zdeněk Trnka.

Nicméně dva vozy DS v pátek stály na startu rally a vrhly se do závodění. Při první zkoušce na okruhu v Sosnové předvedli Zdeňkové i děvčata kvalitní výkon a vydali se na na zkoušky pravidelnosti. Do cíle etapy v Liberci obě posádky dorazily, nicméně dámská posádka se seznamovala s fungováním pravidel soutěže a pomalu se učila doslova za jízdy, včetně čtení itineráře i ovládání navigačních aplikací.

Sobotní sekce probíhala podobně jako páteční, první posádka se pohybovala kolem 7. -8. místa absolutně a děvčata sbírala zkušenosti i trestné body.  Ale ráno moudřejší večera jak pravil klasik.

Neděle znamenala přesun do Boleslavi v podobě třech zkoušek v čele s téměř 50-ti kilometrovou královskou zkouškou. V této etapě  už dámská posádka ve druhém voze začala zajíždět i poměrně kvalitní časy na měřicích bodech. Zdeňkové se opět nechali „nachytat“ náročností trati a i díky nepřesnému itineráři doslova „zakufrovali“. Nutno podotknout, že na stejném místě se nachytaly i mnohem zkušenější posádky. Při dohánění ztráty jsme ovšem naprosto dokonale vyzkoušeli jízdní vlastnosti vozu DS v podmínkách velmi ostré jízdy. Potvrdilo se velice komfortní naladění podvozku auta, které ovšem není úplně optimální pro ostrou jízdu. Nicméně vzniklou ztrátu 9 min na cca 20 km dohnali a v posledních měřicích bodech se už pohybovali kolem kýžené nuly.

Tato zkouška ovšem byla nakonec právě pro tuto nepřesnost v itineráři zrušena.

Do cíle dorazila posádka prvního vozu DS na 10. místě absolutně a na 7. místě v klasifikaci elektrovozů. Děvčata dorazila na 23. resp. 17. místě klasifikace.

I přes některá kontroverzní rozhodnutí ředitelství soutěže byla letošní Bohemia Eco Energy Regularity Rally kvalitní a těžká soutěž. Vozy DS se v ní opět neztratily a především plně dámská posádka byla centrem pozornosti. Přece jen čistě dámské posádky v automobilových soutěžích se v našich zemích každý den nevidí. Je třeba děvčatům poděkovat za odvahu, se kterou do této zkoušky šla.