PŘEJÍT NA OBSAH
DS E-RALLY TEAM NEBUDE CHYBĚT ANI NA 2. SOUTĚŽI MČR V ECO RALLY NA MORAVĚ
Praha, 9.května 2024
  • Domácí mistrovství v ecoRally pokračuje v termínu 10. – 11. května soutěží na Moravě. Posádky elektromobilů se postaví na start III. Futures Contproduct classic Rally Morava, která je zavede na atraktivní cesty vedoucí podhůřím Nízkého a Vysokého Jeseníku, i na trasy tradičního rallysprintu Rally Morava.

     

  • DS e-rally team nasazuje do soutěže vůz DS 3 E-TENSE s posádkou Pavel Baroň – Zdeněk Tomeš.

 

Šestidílný seriál šampionátu ČEZ Mistrovství ČR v ecoRally se po úvodním podniku v Českém Krumlově přesouvá na Moravu. Soutěžící čeká atraktivní trať s délkou 380 kilometrů a s 230 kilometry měřených zkoušek. „V rámci druhé etapy umožníme posádkám výjezd až na horní nádrž přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé Stráně, která se pyšní největší rezervní vodní turbínou v Evropě a největším instalovaným výkonem v Česku,“ prozradil před startem ředitel soutěže Miroslav Frýdecký.

 

DS e-rally team nasazuje do soutěže opět vůz DS 3 E-TENSE s posádkou Pavel Baroň – Zdeněk Tomeš, která skončila v náročné konkurenci krumlovské soutěže v rámci hodnocení ČEZ Mistrovství ČR v ecoRally devatenáctá.

 

Český Krumlov je nejen jedna z nejhezčích rally šampionátu, ale zároveň nejtěžší. Ač se s Pavlem známe roky, tak jsme jako posádka jeli poprvé. Takže větší část soutěže byla nejen o sžívání posádky, ale zároveň i o sžití se s autem. I přesto jsme si rally užili a hlavně víme, že pokud já neudělám navigační chyby a Pavel z DS 3 E-TENSE vytěží maximum potenciálu, máme reálnou šanci pro značku DS Automobiles získávat body a umisťovat se v první desítce,“ říká k nadcházejícímu podniku navigátor Zdeněk Tomeš.

 

Jejich DS3 byla po prvním podniku doplněna o magnetické sondy v kolech snímající ujetou vzdálenost. Ty už dnes využívá většina startovního pole, protože GPS lokalizace je hlavně v zalesněných oblastech nepřesná a posádky tak zbytečně nabírají trestné body. Nejsou totiž schopny úplně přesně odhadnout, kde na trati se nacházejí. To eliminují zmíněné sondy (magnety).

 

Krumlov nám jasně potvrdil, že pokud v autě nemáme magnety, není šance se dostat do první desítky. Proto jsme objednali pro náš vůz tuto sadu. A já jako navigátor se mám opět co učit, takže do Olomouce jedeme už o den dřív a budeme hlavně trénovat. Plány jsou jednoduché. Dojet do cíle na co nejlepším místě, opět zabodovat ve spotřebě a co nejvíce zviditelnit elektromobil DS 3 E-TENSE. Ten nám sedl, protože díky nízkému těžišti, silnému motoru a precizním jízdním vlastnostem si můžeme dovolit projíždět zatáčky s minimální ztrátou rychlosti. Díky dostatečnému dojezdu navíc nemusíme jízdní styl přizpůsobovat délce trati, ale můžeme se soustředit jen na naše cíle a taktiku,“ dodává Zdeněk Tomeš.

 

Další posádka DS e-rally teamu Jan Říha a David Pabiška, která skončila v hodnocení domácího šampionátu v Českém Krumlově šestnáctá, druhou soutěž vynechává a soustředí se na start třetího podniku. Tím bude 12. – 14. července jediný třídenní podnik českého mistrovství Bohemia Eco Energy Regularity.

 

 

Kalendář Mistrovství ČR v ecoRally:

 

1. závod 15. - 16. 3. ČEZ Czech New Energies Rallye

2. závod 10. - 11. 5. Futures Contproduct Classic Rally Morava

3. závod 12. - 14. 7. Bohemia Eco Energy Regularity

4. závod 9. – 10. 8. Eco Rallye Beskydy

5. závod 30. - 31. 8. Agrotec Eco Rally Hustopeče

6. závod 22. - 23.11 New Energies Rallye Železné Hory