OTÁZKY A ODPOVĚDI

VŠECHNY VAŠE DOTAZY OHLEDNĚ ELEKTRICKÝCH A HYBRIDNÍCH VOZŮ

Co je to elektromobil?

Elektromobil je vůz, jehož motor je poháněn elektrickým proudem z akumulátoru. Chcete jezdit na elektřinu? Objevte elektromobily DS.

Jak funguje elektromobil?

Motor elektromobilu je poháněn energií uloženou v akumulátoru, kterou následně přeměňuje na mechanickou energii zajišťující pohyb vozu. Chcete-li se dozvědět více o našich 100% elektrických vozech, seznamte se s novým SUV DS 3 E-TENSE.

Co je to plug-in hybridní vůz?

Plug-in hybrid (PHEV) je vůz se spalovacím motorem (benzinovým či dieselovým) a elektromotorem poháněným dobíjecí baterií. Máte zájem o plug-in hybridní vůz? Objevte nabídku plug-in hybridních vozů DS.

Jak funguje plug-in hybridní vůz?

Plug-in hybridní vůz využívá elektromotor při rozjezdu a nízkých rychlostech (do 50 km/h); při zrychlování se k dosažení požadované rychlosti připojí spalovací motor. Chcete-li se dozvědět více o plug-in hybridních vozech DS, seznamte se s modely DS 4 E-TENSE, novou DS 7 a DS 9 E-TENSE.

Co je to klasický (nedobíjecí) hybridní vůz?

Klasický hybrid je automobil, který kombinuje elektromotor se spalovacím motorem, ale nelze jej dobíjet připojením ke zdroji elektrické energie. Chcete se dozvědět více o dobíjení hybridů? Zjistěte více informací o dobíjení své DS.

Hybrid nebo plug-in hybridní vůz?

Plug-in hybrid je vůz, který lze dobíjet připojením ke zdroji elektrické energie z klasické domácí zásuvky nebo u soukromé či veřejné dobíjecí stanice. Oproti tomu hybridní vůz bez integrované zásuvky se dobíjí pouze během rekuperace při zpomalování.

Elektromobil nebo plug-in hybrid?

Elektromobil má pouze motor poháněný elektrickou energií, zatímco plug-in hybridní vůz kombinuje elektromotor se spalovacím motorem. Nevíte, zda zvolit plug-in hybrid nebo elektromobil? Porovnejte si výhody plug-in hybridů a 100% elektromobilů!

Co je to PHEV ?

PHEV je zkratka pro plug-in hybridní vozy a označuje všechna hybridní vozidla. Přejděte na plug-in hybrid s řadou hybridních vozů DS.

Jak dlouho vydrží baterie?

Průměrná životnost baterie elektromobilu i plug-in hybridního vozu je 8 let nebo přibližně 160 000 km. V případě nefunkčnosti provede výrobce v rámci záruky renovaci baterie, aby zajistil její maximální životnost. Zjistěte více o recyklaci baterií a záruce na vozy DS.

Jaké jsou možnosti dobíjení?

Svůj elektromobil či plug-in hybridní vůz můžete dobíjet u veřejné či soukromé dobíjecí stanice, zvané též domácí dobíjecí místo. Objevte nyní všechny možnosti dobíjení vaší DS!

Jak se recyklují baterie používané ve vozech DS?

Více než 70 % lithium-iontových baterií z automobilů DS se recykluje (míra recyklace je vyšší než zákonem stanovených 50 %) a další jsou využívány jako bateriová úložiště pro ukládání energie v rodinných či bytových domech a elektrických sítích. Zjistěte více o recyklaci baterií používaných v elektrifikovaných vozech DS.

Záruka poskytovaná výrobcem na elektromobily DS

Na baterii elektrifikovaných vozů DS se vztahuje záruka 8 let nebo nájezdu 160 000 km. Zjistěte více o našich závazcích týkajících se záruky na elektromobily a plug-in hybridy DS.

Kdy je vhodné dobíjet elektromobil?

Pokud máte doma dobíjecí zařízení, je vhodné dobíjet elektromobil mimo energetickou špičku, abyste mohli využívat nižší sazby elektřiny. Pro optimální výkon baterie a v závislosti na způsobu používání vozu doporučujeme dobíjet baterii elektrifikovaných vozů, když stav nabití klesne ke 20 %.

Jaké jsou druhy dobíjecích kabelů?

Existují 4 typy kabelů pro dobíjení elektromobilů a plug-in hybridů:

– Třífázové a jednofázové kabely typu 3 umožňují dobíjení vozu pomocí wallboxu či veřejné dobíjecí stanice.
– Kabel typu 2 umožňuje dobíjet vůz prostřednictvím klasické domácí zásuvky.
– Zesílený kabel typu 2 umožňuje připojení k zesílené domácí zásuvce.

Čas potřebný k dobití elektromobilu DS

K obnovení 80 % dojezdu nové DS 3 E-TENSE prostřednictvím dobíjecí stanice o výkonu 100 kW je zapotřebí pouhých 30 minut.

Doba dobíjení elektromobilu závisí na několika faktorech:
– Kapacita baterie: čím vyšší kapacita baterie (kWh), tím delší je doba dobíjení.
– Výkon dobíjecího zařízení: čím vyšší výkon dobíjecí stanice, tím kratší je doba dobíjení.
– Proudová zátěž dobíjecího kabelu: kapacita kabelu (kWh) musí odpovídat výkonu dobíjecího zařízení.

Jaký je dojezd elektromobilu DS?

Nový elektromobil DS 3 E-TENSE nabízí dojezd až 400 km (metoda WLTP). Pro optimalizaci dojezdu se seznamte s faktory, které ho ovlivňují, a přečtěte si o naše tipy, jak jezdit co nejefektivněji.

Jak optimalizovat dojezd svého elektromobilu DS?

Dojezd vašeho elektrifikovaného vozu ovlivňuje rychlost a styl jízdy i klimatické podmínky. Zde je pár tipů pro efektivnější jízdu:
– Jezděte plynule, ne příliš rychle a zrychlujte pomalu.
– Používejte režim Eco a rekuperaci.
– V horkém či velmi chladném období před odjezdem temperujte kabinu vozu.

Rozdíl mezi wallboxem DS a zesílenou domácí zásuvkou

Hlavní rozdíl mezi wallboxem a zesílenou zásuvkou je v jejich výkonu. Zesílená domácí zásuvka disponuje výkonem 3,2 kW (zesílený kabel typu 2), zatímco DS wallbox 22 kW. Tím se podstatně zkracuje doba dobíjení elektrifikovaných vozů.

Optimalizujte životnost baterie elektromobilu

Pokud elektromobil delší dobu nepoužíváte, je vhodné baterii jednou za měsíc dobít, abyste zachovali její výkon. Při běžném provozu lze lithium-iontovou baterii elektrifikované DS dobíjet každý den, i když není zcela vybitá, aniž by hrozilo zhoršení jejího výkonu.

Právní ustanovení  ¹Elektromobily: Uvedené hodnoty dojezdu a spotřeby elektrické energie odpovídají zkušebnímu protokolu WLTP, na jehož základě jsou od 1. září 2018 homologovány nové vozy. Mohou se lišit v závislosti na reálných podmínkách používání a různých faktorech, jako jsou: rychlost, tepelný komfort ve voze, styl jízdy a venkovní teplota. Doba dobíjení závisí zejména na výkonu integrované palubní nabíječky, na nabíjecím kabelu a na typu a výkonu používané dobíjecí stanice. Více informací zde. Plug-in Hybridy: Uvedené hodnoty spotřeby paliva, emisí CO₂ a dojezdu jsou měřené podle metody WLTP (nařízení EU 2017/948). Od 1. září 2018 jsou všechna nová vozidla homologovaná podle celosvětově platné metodiky testování spotřeby paliva a emisí CO₂ pro osobní a lehké užitkové vozy WLTP. Protokol WLTP nahrazuje doposud používanou evropskou metodu měření NEDC. Hodnoty spotřeby paliva, emisí CO₂ a dojezdu naměřené v rámci nového zkušebního cyklu WLTP lépe odpovídají reálným podmínkám provozu, proto jsou ve většině případů vyšší než hodnoty naměřené metodou NEDC. Mohou se lišit v závislosti na reálných podmínkách používání a různých faktorech, jako jsou: četnost dobíjení, styl jízdy, rychlost, úroveň výbavy a doplňková výbava, typ pneumatik, tepelný komfort ve voze či venkovní teplota. Podrobnější informace získáte u svého koncesionáře DS.