Nová sezóna domácího šampionátu v ecoRally začala třináctým ročníkem ČEZ Czech New Energies Rallye v Českém Krumlově, který se jel 14. a 15. března. Stálá posádka DS e-rally teamu Jan Říha a Jakub Kowalski chtěla v první letošní soutěži navázat na výsledky loňské sezóny a mezi českými posádkami bojovat o umístění v TOP 5. Fatální chyba v první etapě ale její ambice na bodové umístění zničila.
První závod sezóny patřil také do kalendáře Světového poháru FIA Eco Rally Cup, takže byl bohatý i na účast zahraničních posádek. Šlo tedy zároveň o zajímavé srovnání se zahraniční konkurencí. I proto se posádka DS e-rally teamu přihlásila také do startovního pole pro hodnocení tohoto šampionátu pod hlavičkou Mezinárodní automobilové federace. Jenže v deváté RS udělala fatální chybu, která znamenala konec nadějí na jakékoli bodované umístění v konkurenci 34 posádek z různých koutů Evropy
„Je to pro nás obrovské zklamání. Byli jsme na novou sezónu dobře připraveni, což potvrzovaly výsledky z RZ, kde jsme nebloudili. Jenže na kdyby se nehraje. Udělali jsme chyby, které na téhle úrovni prostě dělat nemůžeme. Ztratit blouděním skoro 5 minut znamená v ecoRally tolik trestných bodů navíc, že už nemáte šanci s výsledkem nic udělat. Pro představu, je to třikrát víc trestných bodů, než bychom měli za normálních okolností dostat za celou soutěž v Českém Krumlově,“ hodnotí nepovedený závod pilot týmu a televizní moderátor Jan Říha.
Pozitivem soutěže pro tým je spotřeba vozu DS. 3 E-TENSE na zimních pneumatikách v porovnání s konkurencí. Většina špičkových posádek soutěže totiž zariskovala a volila letní obutí, se kterým mají vozy nižší spotřebu. Ta se totiž započítává i do celkových výsledků. Podmínky soutěže seblížily spíš zimnímu počasí, i když nakonec nikde po vydatném sněžení neležela souvislá vrstva sněhu.
„Nechtěli jsme zbytečně riskovat, protože denní teploty se v sobotu pohybovaly na Šumavě mezi dvěma a mínus jedním stupněm Celsia. Klidně se mohlo stát, že bychom jeli po sněhu a pak by letní pneumatiky byly spíš handicap. Vsadili jsme na jistotu. I tak jsme v hodnocení spotřeby v rámci Světového poháru FIA Eco Rally Cup skončili sedmí z patnácti. A v domácím šampionátu mezi českými posádkami šestí. A to jsme si ještě výslednou spotřebu zkazili dlouhou stíhací jízdou na plný plyn, když jsme se marně snažili dohonit ztráty po bloudění. Takže v tomto ohledu jsem spokojení,“ uzavírá hodnocení soutěže Jan Říha.
Dalším podnikem sezóny bude květnová 4. Futures Contproduct Classic Rally Morava.
KALENDÁŘ MISTROVSTVÍ ČR V ECORALLY 2025:
14. – 15. 3. 2025 - 13. Czech New Energies Rallye (Český Krumlov)
16. – 17. 5. 2025 - 4. Futures Contproduct Classic Rally Morava (Olomouc)
13. – 14. 6. 2025 - 2. ECO Rallye Beskydy (Čeladná)
11. – 13. 7. 2025 - Bohemia ECO energy Regularity (Mladá Boleslav)
26. – 27. 9. 2025 - 3. WETTERN CLASSIC RALLY (Olšina)
14. – 16. 11. 2025 - 2. New Energies Rallye Železné hory (Praha/Pardubice)